Laatste reacties

afbeelding

Nico van de Wetering

08-07-2019

Als ontwerper en bouwer van de apparatuur die hier voor deze cavitatie-meting is gebruikt ben ik benieuwd of er nog meer foto's beschikbaar zijn van deze meting.

Objectnummer:

DB-07-06-015b

Titel:

Standaardfregat Hr.Ms. Callenburgh. Cavitatie-metingen vanuit BB-droge tank achter door bureau Scheepsbouw van het Directoraat Materieel Koninklijke Marine (DMKM).

Meer informatie
afbeelding

Béa Brouwer

07-07-2019

Een zondagmiddag in Baar. Zwitserland. Ik typ in een beroemde zoekmachine twee keywords: >Brouwer< en >Bellingwolde<. Op zoek naar familie van mijn vaders kant. Een familietak die mij tot op heden onbekend bleef. Aansluitend beweeg ik de cursor naar `Bilder`. Ik ontdek in de vierde rij een zwartwit foto die ik ken. Dezelfde foto is in mijn album vindbaar. Ik kijk in het gezicht van de man waar ik uit voortkom. Ik was zes jaar toen hij stierf.

Objectnummer:

2155_022923

Titel:

Surabaja sector. Twee militairen ten tijde van de Politionele Acties: Tuatanasay uit Ambon en Berend Brouwer, landarbeider uit Bellingwolde. 

Meer informatie
afbeelding

Louis van Telgen

06-07-2019

Betreft hier een Velocette motorfiets. Een burger motorfiets waarschijnlijk van de berijder zelf.

Objectnummer:

2155_045614

Titel:

Nederlandse militair op Velocette motorfiets. Foto is genomen tijdens de mobilisatie in april 1940 op Geerestein [landgoed?] bij Woudenberg. 

Meer informatie
afbeelding

Pierre Bosems

06-07-2019

Dit was mijn echte Baas. Als persoonlijke chauffeur menig gesprek gevoerd. Had het goed getroffen met heel het gezin PONTE. Samen nog NSF sport eisen afgelegd, GESLAAGD.

Objectnummer:

2157_042327

Titel:

De aankomst in een Northrop NF-5B van de nieuwe commandant van Vliegbasis Eindhoven, kolonel-vlieger C.J. Ponte.

Meer informatie
afbeelding

Pierre Bosems

06-07-2019

Was een sympathieke BAAS.

Objectnummer:

2157_038115

Titel:

Luitenant-kolonel-vlieger P. Krikken, geboren in 1928. Per 18-2-1974 plaatsvervangend commandant van de vliegbasis Eindhoven. Overste Krikken is vlieger sinds 1949. Hij was vlieger instructeur op Woensdrecht en Gilze-Rijen. Als vluchtcommandant op Soesterberg en Leeuwarden vloog hij Meteor en Hunter. Vervulde diverse functies op stafniveau o.a. als Hoofd Kantoor Operationele Plannen Luchtmachtstaf en Hoofd bureau Vliegeropleiding en Operatiën op Staf CLO.

Meer informatie
afbeelding

Louisdegrave

05-07-2019

Misschien nuttige infomatie: Deze foto staat ook in het boek "Militaire voertuigen in de collectie van het legermuseum". Zowel in het boek als op de website wordt vermeld dat deze motoren vanaf 1961 zijn gebruikt. De motor op deze foto is een van de 4 types die rond 1965 zijn getest ( Norton, BSA en Triuph 3TA). De keuze werd uiteindelijk de Triuph. Het verschil met het 1961 model, voor zover op de foto te zien is: De voornaaf heeft flenzen voor de spaken, in 1961 zij de spaken recht. Het is een Norton naaf. Aan de onderzijde van de voorvork. zowel voor als achter een bevestiging voor een spatbordbeugel, voor het 1961 alleen aan de achterzijde. het voorspatbord heeft een ribbel in het midden, voor het 1961 model is dat niet zo. de claxon zit baij het 1961 model onder get zadel. Van de drie test modellen moet er nog een in Nederland bestaan.

Objectnummer:

2155_045569

Titel:

Motorfiets Matchless G3, gebruikt door de ordonnans-diensten voor berichtenverkeer. Engels ontwerp. Een cilinder-motor met inhoud van 350 cc en 16 pk vermogen. Uitgerust met trommel-remmen en voor- en achtervering. Gebruikt door de Koninklijke Landmacht in de periode 1961-1979.

Meer informatie
afbeelding

MH van Isselmuden

03-07-2019

wat leuk om mijn opa op deze foto te zien. Helaas heb ik hem nooit gekend.Te vroeg overleden.

Objectnummer:

2157_043223

Titel:

Prins Bernhard bracht in zijn hoedanigheid van Inspecteur-Generaal van de Koninklijke Luchtmacht onverwacht een bezoek aan de 2e Luchtwachtgroep van het Korps Luchtwachtdienst te Amersfoort.
Zonder uiteraard de goede gang van zaken te storen en onder inachtneming van de grootst mogelijke stilte omdat dit bezoek plaatsvond tijdens de grote operatie luchtverdedigingsoefening "Loco".
Naast de prins staat, de commandant van 2 LWG kapitein G. de Knecht en daarachter de commandant van het Korps Luchtwachtdienst (KLD) luitenant-kolonel-waarnemer H.L.H. Baron van Isselmuden.

Meer informatie
afbeelding

Pieter van Leijsen

02-07-2019

Kenteken N-3017 werd pas in 1916 uitgegeven, dus kan de foto niet van 1914 zijn.

Objectnummer:

2157_016851

Titel:

Een Farman HF-20 [registratienummer LA3] met een detachement van de Luchtvaartafdeeling (LVA) met luitenant-vlieger W.C.J. Versteegh voor een houten hangar op Molenheide. 
Links de gevorderde en door de LVA in gebruik genomen Minerva personenauto.

Meer informatie
afbeelding

M.B. Meeuwsen

01-07-2019

De ER438 was een rondzoekradar en geen geen "ja knikker" De ja knikker SGR 109.

Objectnummer:

2170-023-002a

Titel:

Toegang tot het oude 438 complex. Op het dak van het enige gebouw stond een ER438 rondzoekradar. Deze radar werd in 1972 overbodig door de komst van de Medium Power Radar (MPR). Foto Hans Mauer.

Meer informatie
afbeelding

Timon

01-07-2019

Jaar moet 1943 zijn. Hij is hier in de functie van Kommodore JG 1...

Objectnummer:

2189-026-014-009

Titel:

Hauptmann Robert Olejnik, de Staffelkapitan van de 4./JG 1 en de waarnemend Gruppenkommandeur van de II./JG 1, brengt de Geschwaderkommodore van het JG 1, Major  Hans Philipp, iets onder de aandacht tijdens een inspectie op vliegveld Woensdrecht in het voorjaar van 1943. Wie de andere twee officieren zijn is onbekend. Mogelijk is de man rechts de vliegveldcommandant. Hoogstwaarschijnlijk is de foto genomen tussen 1 april en half juli 1943. Op eerstgenoemde datum werd Philipp aangesteld als Geschwaderkommodore van het JG 1.

Meer informatie